BMIAlkoholDiskuze×Menu

VYHLEDAT

Zavřít

Aminokyseliny, kyseliny

Anabolika, steroidy

Antioxidanty

Bílkoviny, proteiny

Chemie

Enzymy, koenzymy

Hubnutí, diety, redukce

Kreatin, kre-alkalyn...

Minerální látky

PelMel

Pitný režim

Pohybový aparát

Přídatné látky, aditiva...

Řasy

Rostliny, extrakty, silice

Sacharidy

Tuky, oleje

Vitaminy

Živočišné látky, extrakty

www.nutrion.cz/info

PRO SPRÁVNOU FUNKCI STRÁNEK POVOLTE JavaScript.


Výživová pyramida

  • Sůl, tuky, cukry - jedna porce - cukr (10g), tuk (10g); denně 0-2 porce.
  • Mléko, mléčné výrobky - jedna porce - 1 sklenice mléka (250ml), 1 kelímek jogurtu (200ml), sýr (55g); denně 2-3 porce.
  • Ryby, maso, drůbež, luštěniny - jedna porce - 125g drůbežího, rybího či jiného masa, 2 vyvařené bílky nebo miska sojových bobů, porce sojového masa; denně 1-2 porce.
  • Zelenina - jedna porce - velká paprika, mrkev či dvě rajčata, miska čínského zelí či salátu, půl talíře brambor či sklenice neředěné zeleninové štávy; denně 3-5 porcí.
  • Ovoce - jedna porce - 1 jablko, pomeranč či banán (100g), miska jahod, rybízu či borůvek, sklenice neředěné ovocné štávy; denně 4-5 porcí.
  • Obilniny, rýže, těstoviny, pečivo - jedna porce - 1 krajíc chleba (60g), 1 rohlík či houska, 1 miska ovocných vločel či müsli, 1 kopeček vařený rýže či vařených těstovin (125g); denně 3-6 porcí.
Potravinářská komora České republiky
www.foodnet.cz

Diskuze » Výživová pyramida

Mohlo by Vás zajímat...


Stránky jsou věnovány informacím o výživových přípravcích, vitamínech, minerálech, doplňkové a sportovní výživě a látkám rostlinného původu. Stránky mají pouze informativní charakter.

Stránky se snaží podávat kvalitní, komplexní a objektivní informace. I přesto doporučujeme, veškeré zde získané informace porovnávat s dalšími zdroji, zejména z důvodu neustálého rozvoje vědních oborů spojených s oblastí zájmu těchto stránek.

Twitter NUTRIONczNutrionCz Google+Facebook.com/nutrionczInstagram.com/nutrioncz

Výživová pyramida